Dag/Stig & Kaj i smyg

Okej så det har varit fest igen!
Det började som så att det blev måndag. Vi gick vår sista riktiga skoldag och kände att.....FESTFESTFEST!!!!
Efter skolan åkte jag och Izzie hem till mig och började peppa lite lixxs...
Vi klädde även ut oss varav jag for iväg för att spela gitarr efter det. Det var ju...intressant. Jag var utklädd till Marilyn Manson och spelade vacker klassisk musik! Mycket fina tider.

Jag kom tillbaka hem och folket började komma. Klockan var då 5 och festen började. Vi åt tacos inte långt senare!
Mer folk kom...mer alkohol...lite fåniga dryckeslekar.....dålig musik....mer alkohol....
Till slut var vi en samlad trupp på:
Jag: Marilyn Manson som pratade om sig själv i tredje person. Jag dansade en jävla massa och var allmänt social.
Izzie: Var general svammel...jag minns inte!! :O:O Hon hann däcka och vakna till liv under festens gång. Dansade en hel del och sjöng. Åt tacosås på burk och fnissade en jävla massa! Sist jag hängde med i svängarna i alla fall...
Emilge: Zebran från Madagascar! Emilge satt mest överallt och svamlade osammanhängande! Var även bitter över att vinet tog slut...
Anna: Var gravid då hon föreställde Juno. Var för övrigt mycket glad och social och gladde sig åt allt jag gjorde. Hon sade: omg!! Jag har suttit i Marilyn Manson's knä! OMG! Marilyn Manson har suttit i mitt knä! Det ska jag berätta för mina barnbarn! OMG! Jag har dansat med Marilyn Manson, det ska jag berätta för mina barnbarn! osv...i en evighet.
Jonas: var snubben från Juno som gjort Juno gravid. Spännande! Var som vanligt glad och pratsam. Snackade nog om chipstuttar nån gång...eller nåt....eeh...
Jesper: Kom som sig själv. Söp ner Oliver och var social! Missade tacosen men såg till att ta ikapp det senare under kvällen. Var relativt nykter med mig. Det är ju inte precis sanning så här i efterhand. Men just då var det det!
Oliver: Skulle vara nykter och åka hem tidigt. Det här hände inte riktigt och Oliver däckade istället på fåtöljen. Vaknade ett tag senare sådär och var helt plötsligt återställd! Mycket mer än så vet inte jag, för jag var döende ungefär i samma veva som Oliver inte var det...eller så.
Johannes: Var Jesus och slängde ut vår tändare i snön. Var annars glad och åt glass från en kniv. Slickade på kniven gjorde han också varpå jag tyckte att det var manligt. Såhär i efterhand kanske det inte var den bästa idén att slicka på en kniv onykter. Inte heller det smartaste att tycka att det var manligt. Men! Fortfarande fint vid den tidpunkten! Hade även med sig skumtomtar som gick åt hela bunten. Jag hade inget med det att göra....ehe.
Sara: var enbart med alldeles i början och skrattade åt mig eftersom jag alltid dansar så manligt. Målade även tillsammans med Izzie mina tatueringar.

Jaa så när alla var samlade och osamlade var det dags för Sara att spatsera hem. Självfallet följde jag och Anna med en bit för att se så att allt gick fint. Jag tog med mig min drink av nån jävla anledning och spillde en del sådär på mina skinnbyxor. De klibbade hela kvällen... hur som haver! Längs vägen tillbaka hem bestämde jag och Anna oss för att prova lite nya vägar, det vill säga, scooterspår!! Spänning i mörkret lixxs! Vi kunde inte se var spåren ledde så det var bara att chansa lite! Tack och lov var det skare, så vi klarade oss utan att bli blöta. Istället resulterade vår omväg i att min screwdriver hamnade lite extra mycket på mina byxor. Och mina händer. Utomhus mitt i vintern. Mitt i natten.
Men aldrig att jag skulle klaga! Manlig som jag var kunde jag inte ens känna att jag frös om händerna, bara att jag kanske borde ha dem i jackfickorna såvida jag ville behålla min förmåga att röra fingrarna.

Tillbaka in, där Jesper menade på att vi bara måste spela mer spel där man blir tvingad att dricka tills man däckar. Själv hade jag inget vettigare för mig än att delta med min screwdriver (ja det som inte var på mina byxor) och min cider. Helt plötsligt fick jag upp kortet för fontän vilket innebär att alla måste dricka lika länge som jag gör det. När jag slutat dricka är det upp till personen bredvid att bestämma när de andra ska sluta osv. Helt plötsligt flög djävulen i mig och jag visste att jag skulle dricka tills nån kräktes eller dog. Så jag drack, och drack, och drack...och drack. EN EFTER EN GAV DE UPP DE KLENA POJKARNA!!!
Mitt liv <3

Efter det vet jag dock inte så mycket mer. Jag höll min son Jesus sällskap ute på altanen, jag dansade, otäckade mig med Anna, skrattade hysteriskt, pratade om Manson och lyssna på Type O Negative. Blir det bättre liksom?
Efter ett tag insåg jag att fan...Manson är ju trots allt en pojke. Fyfan vilka chipstuttar!! Haha! Så jag såg till att påpeka det lite fint, varav Anna kom och petade på dem och så sade vi båda två: kraaas! osv.
Hehehe...

Där nån gång däckade Oliver och jag retades kanske lite med honom. Vad jag än sade fick jag det vackra svaret: lite senare....kanske...
Höhö...

Sedan var det dags för ännu mera tacos! Sådär en klockan 2. Inga klagomål här inte! Fest hela natten hade vi sagt!
Efter tacosen drack jag och Anna mer screwdriver. Efter bara några klunkar kände jag att ojdå. Jag har nog fått i mig tillräckligt och lite extra nu.
Så jag påpekade lite fint för Anna att det kunde vara så att jag skulle komma att kräkas.
Okej! Sade Anna. Gå in på toa bara och kräks inte på locket.
Så jag spatserade in på toa och drack vatten ur kranen. Sedan mådde jag prima och gick och lade mig i min bäddsoffa uppe som jag och Anna bäddat med Sindy-lakan. Och ja, hon stavas med S! Helt stört...
Hur som haver så låg jag där med Goats då Anna kom in och höll mig sällskap. Plötsligt ville min son också hålla oss sällskap så han lade sig i fotändan och tappade bort sin hårsnodd. Vid det här laget frös jag extremt mycket. Istället för att bädda ner mig under täcket (som jag skulle gjort vilken nykter dag som helst) låg jag kvar ovanpå täcket och klagade. Jesus erbjöd mig sin mantel, men nejfan! Man kan inte kräva en Jesu-mantel när det finns risk för lite....kreeeks.

I ett försök att rädda mig själv gick jag ner och borstade tänderna med nån random tandborste och tvättade bort mitt smink. När jag åter kom upp till övervåningen gick jag in i köket, vevade med pekfingret och sade: Nu är festen slut. Nu får ni fan gå hem!
Jaha, så vidare in i mitt rum till bäddsoffan för att meddela Johannes samma sak. Han ringde genast upp sin mor som skulle komma förbi och plocka upp pojkarna.
Det var då jag fick den briljanta planen att jag faktiskt skulle sova på övervåningen med Sindy, så skulle Anna och Iz få sova nere. Jag kände liksom att utifall att jag skulle komma att kräkas är det trevligare att göra det på egen hand. Vilket låter helt fel.
Vackert.
Jag lade mig alltså under täcket bredvid min son och Gösta. Då kom Anna farandes och lade sig bredvid mig. Varmt och mysigt! Min lilla bäddsoffa där man nätt och jämt får plats 2 i rymde helt plötsligt 4 bredvid varandra, även om en var en katt. Min son tyckte synd om mig och sade snälla saker och sjöng lite för mig.

Jag vet inte vad klockan var när de där bråkiga ungdomarna for iväg, men det var helt klart läggdags för mig. Jag talade om för Anna att hon hade huvudansvar. Anna frågade lite vad hon egentligen skulle göra.
Jag: Ja du ska låsa dörren! Så skaru kolla så att inget brinner. Och så kan du stänga av den där fläkten duvet...
Anna: Låsa dörren ja! Vi tände inga ljus...fläkten?
Jag: NU KOLLARU SÅ ATT INGET BRINNER! och den där fläkten...jag ser den...det är inte bra.
Anna: Jag kollar så att inget brinner...ja du har rätt! Det kan bli kallt!
Jag: Nej det blir inte kallt!

Sedan vet inte jag mer än att jag hörde dörren gå i lås, Izzie gå och lägga sig och helt plötsligt!!!!!! Låg en iskall Anna bredvid mig och Sindy.
Eller ja, jag vet också att jag vakande på natten av att Anna gick på toa varav jag skyndade mig att hämta en filt och vira in mig i. jag tänkte nämligen att Anna skulle bli ledsen om hon såg att jag hämtat en filt. Därför virade jag bara in halva mig i filten, så att halvan mot Anna inte skulle märka något. Vilket inte var logiskt skrivet, men ni vet nog vad jag menar.

På morgonen skulle vi upp 8. Det hände inte kan jag tala om för er.
Festen fortsätter för evigt.
Återställare när jag kom hem.

Finaste ögonblicket:
När jag typ...ägde alla på att dricka!
Roligaste ögonblicket: *Petpet* KRAAAAS!
Fulaste ögonblicket: När min son helt plötsligt bytte bort Type O Negative mot DÅLIG reggae!!!! Eller räge som vissa skulle vilja stava det....hehehe.....
Skummaste ögonblicket: Helt random....inga namn.....blev mina byxor slickade på.
Skönaste ögonblicket: När alla helt plötsligt släppte alla hämningar och bara dansade! Flogging Molly och 7 personers armar och ben var överallt!
Jobbigaste ögonblicket: Ganska givet att det var när jag trodde att jag skulle kräkas trots allt.









I fuck you because it's no secret we're close as sweaty velcro. Like latex, fur and feathers
Stuck together
Now.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0