The Sun

to be endlessly
cold within
and dreaming I'm alive

Jag har varit upptagen idag. Fullt upp nonstop. Ihopsatt.
I alla fall! Jag väcktes på morgonen av min syster som undrade om jag ville följa med till Tulavippan. Självklart liksom!
Efter frukosten kände jag att jag skulle hinna dammsuga lite innan jag skulle behöva dra. Sagt och gjort.
MEN!
Vem dammsög upp sina nästnästnäst-favoritiga trosor?
Vita dessutom.
Alldeles perfekta.
De enda som går ihop med min favoritbehå.
Paniksamtal till Måfre: HUR FAN ÖPPNAR MAN DAMMSUGAREN?? JAG HAR DAMMSUGIT UPP MINA TROSOR!!
Okej, ut med dammsugaren på gården, ta upp påsen, minnas att man dammsugit upp en miljon spindlar samma dag. Rusha in, hämta skohorn och gräva med. Rusha in och hämta en sax. Rusha in och hämta plasthandskar.
Inga trosor.
In och hämta plastpåse, skopa upp skräpet, hitta lite annat småplock som kanske inte skulle vara i dammsugaren.
Gå in med dammsugaren, slå på den och hör: TJOFF!
Trosorna satt fast i slangen. Med andra ord öppnade jag en nästan full dammsugarpåse ute på vår fina trädgård och spred vårt damm och äckel i vinden och i poolen för ingenting.

PANIK!

Syster kommer. Handlade i några timmar. Pust! Fann en blus och en handväska, 50 spänn. Livet leker.

Vidare hem för lite mer städning. MEN DÅÅÅ!!! Då ringer telefonen och det är en pojke som heter Simon som ringer! Han undrar om jag har 10 minuter att avvara honom och hans undersökning. Självfallet har jag det, jag är över 15!

Jag är kär.
Så där fult kär som man var när man var yngre. Man såg en pojke på stan och sen var man kär. Exakt så. I Simon...
Bra tider.

Hem till min syster på middag. Jag får talat om för mig att Ludvig döpte om sig till Gunman och att jag heter Eeeeeepola. Gunman Eeeepola.
Gunman äter grädde, ställer sig lutad över mina ben och säger: Jag kräks.
Och spottar ut det på mina brallor. Mina nytvättade jeans.
Gunman får skäll, blir tvättad, tvingas torka upp "kräkset" och be mig om ursäkt.
Sedan dricker jag mer kaffe och busar mentalt.
Går ut på altanen, hittar kattkräkor, sätter mig på en plaststol en stund och begrundar livet.

Kommer hem, sticker ut och plockar blommor med Sara i en timme. Pratar om livet i allmänhet. Toxicity.

Jag är pepp på stockholm och livet total-äger.
Tota-läger.
Totalä-ger.
How do you own disorder, disorder?
Somewhere between the sacred silence and sleep.
Disorder.

I fuck you because when I became the sun I shone life into the mans' hearts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0